حضور نیافتن دولتی‌ها در نمایشگاه‌های خصوصی باعث دلسردی می‌شود

زنجان -ایرنا- رییس خانه معدن استان زنجان، با بیان اینکه بخش دولتی آنگونه که باید در نمایشگاه‌های بخش خصوصی ورود و حضور ندارد، گفت: بخش خصوصی انتظار دارد با شرکت در نمایشگاه، از سوی دولتی ها دیده شود و عدم حضور مسئوولان دولتی در این میان، باعث دلسردی بخش خصوصی از حضور در نمایشگاه می‌شود.

دکتر آرمین سلسانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به دلایل عدم مشارکت تولیدکنندگان و صنایع معدنی بزرگ استان در نمایشگاه آتی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، با تاکید بر اینکه فعالان معدنی، بازار و فروش خود را دارند و با حضور در نمایشگاه ها صرفاً دنبال بازاریابی نیستند، افزود: آنها صرفا دنبال این هستند که با مقامات استانی حداقل در نمایشگاه ها دیدار داشته باشند تا مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه حضور و تعامل دولتی ها در نمایشگاه‌های بخش خصوصی برای تبادل نظر و شنیدن دغدغه های آنها بازخورد بهتری خواهد داشت، تاکید کرد: بخش خصوصی انتظار بازاریابی برای بخش معدن از سوی دولت ندارد.

رییس خانه معدن استان زنجان، تصریح کرد: منکر وجود فضای خوب بازاریابی در محل نمایشگاه نیستیم و اصولا فلسفه اصلی نمایشگاه پیدا کردن بازار مناسب برای محصولات  است.

سلسانی با بیان اینکه نیاز است که معدن‌کاران در کنار دولتی ها از دردهایشان بگویند، اظهار داشت: با نشست هایی که با حضور استاندار و سایر مسئولان در نمایشگاه برگزار می شود، می توانند از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گیرند چون در بسیاری موارد، دیدار با مسئولان در روزهای عادی و خارج از فضای نمایشگاه، برای بخش خصوصی از جمله معدنکاران امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخش دولتی اگر کمی بیش از آنچه که تاکنون بوده، در بخش نمایشگاههای خصوصی ورود کند، در سال های آینده  با فضای بهتری برای برگزاری نمایشگاهها مواجه می شویم.

رییس خانه معدن استان زنجان، با بیان اینکه مشکل دیگر مربوط به نوع تبلیغات نمایشگاهی برمی گردد، گفت: برای خیلی از ما ایرانی‌ها، هنوز فضای مجازی و نیز تبلیغات در این فضا آنگونه که باید جا نیفتاده است.

سلسانی با اشاره به اینکه انتظار داریم برای هر مورد و موضوعی از جمله تبلیغات نمایشگاه ها، با تبلیغات شهری مانند بنر مواجه شویم، اظهار داشت: چون تبلیغات در فضای مجازی هنوز برایمان ملموس نیست و به همین دلیل، معمولا معتقد هستیم و انتظار داریم که تبلیغات نمایشگاهی در سطح شهر و مراکز پرتردد دیده شود.

 وی افزود: از همین رو، معدنکاران و فعالان معدنی هم انتظار داشتند که تبلیغات آنها بیش از آنچه که انجام شده است، مورد توجه قرار می گرفت تا بیشتر دیده می شد.

رییس خانه معدن استان زنجان، با اشاره به اینکه اگر روی این ۲ موضوع در بحث نمایشگاهی تاکید و توجه بیشتری شود بسیاری از مشکلات نمایشگاه ها برای فعالان ما حل می شود چون آن‌ها  مشکل هزینه برای شرکت در نمایشگاه ندارند.

سلسانی گفت: در سالهای گذشته شاید این موارد رعایت نشده و چون بازخوردهای لازم را از شرکت در چنین نمایشگاه‌های ندیده اند کمی نسبت به این امر دلسرد هستند در حالی که می توان آن را حل کرد.

فرهنگ سازی برگزاری نمایشگاه تخصصی باید از خود این حوزه انجام شود

مسوول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته نیز در این نشست با بیان اینکه اطلاع رسانی به طور کلی از جمله در حوزه نمایشگاه ها، باید هدفمند باشد گفت: پر کردن در و دیوار شهر برای اطلاع رسانی در همه موارد نمایشگاهی یا هر برنامه ای، فایده ای ندارد چون باید با توجه به هر حوزه ای تبلیغات تخصصی مرتبط صورت گیرد.

حمیدرضا گردپور تاکید کرد: این نمایشگاه اختصاصی، جای اطلاع رسانی نمایشگاه معدنی در شهرک تخصصی روی و نیز مسیر واحدهای صنعتی و معدنی است.

وی اظهار داشت: اگر قرار است بحث فرهنگ سازی نمایشگاه تخصصی انجام گیرد باید از خود آن حوزه آغاز شود.

گردپور، در ادامه حضور نیافتن شرکتهای بزرگ را به ۲ دلیل اصلی عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل عدم حضور، به دیدگاه آنها به نمایشگاه برمی گردد چون آنها بر این باور هستند که به اندازه کافی فروش و بازار خود را دارند و نیازی به حضور در نمایشگاه نمی‌بینند و معتقدند نمی‌توانند جوابگوی درخواست های بیش از این باشند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر این است که احتمالا فعالان و صنایع بزرگ معدنی استان علاقه ای به داد و ستد خدمات در خود استان زنجان ندارند.

گردپور بابیان اینکه آنها بیشتر در ترکیه هزینه می کنند، افزود: وقتی که مس کرمان در استان زنجان در بیشتر موارد خدمات ارائه می دهد، صنعتگر مس زنجانی از ادامه فعالیت و حضور در نمایشگاه ها ناامید می‌شود چون خدمات آنها در استان نادیده گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نشست تعاملی در نمایشگاهها باید انجام گیرد، گفت: هدف نمایشگاه هم همین است و باید خود ما کمک کنیم آنچه را که مورد نیاز غرفه دار است فراهم کنیم تا او هم رغبت حضور در نمایشگاه را پیدا کند.

گردپور با بیان اینکه  همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا یک مخاطب خوب در نمایشگاه حاضر شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برپایی این نمایشگاه که بعد از ۶ سال وقفه برگزار می شود، حداقل صنعتگران استان زنجان، با دیدن آن نظرشان برای دوره‌های آتی تغییر پیدا کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha